NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandia
+48 72 95 29 801

Kup bezpiecznie swój klasyczny samochód online | Skontaktuj się z nami przez e-mail lub telefon | Ze względu na przepisy COVID-19 nasz salon jest zamknięty
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Kabriolet MG MGB

MGB to samochód sportowy wprowadzony na rynek przez MG Cars w maju 1962 roku w celu zastąpienia MGA. Wprowadzony jako 4-cylindrowy roadster, coupé z miejscami 2 + 2 zostało dodane w 1965 roku. 6-cylindrowy MGC zadebiutował w 1967 roku; późniejsza pochodna wyposażona w Rover V8 na bazie Buicka była produkowana w latach 1973-1976.
Produkcja MGB była kontynuowana do października 1980 w różny sposób przez British Motor Corporation i jej następców, British Motor Holdings i British Leyland Motor Corporation.

W momencie jego wprowadzenia MGB było stosunkowo nowoczesnym projektem, wykorzystującym monokształtną konstrukcję zamiast tradycyjnej konstrukcji typu "body-on-frame", stosowanej zarówno w typach MGA i MG-T, jak i w rywalizacji MGB, serii Triumph TR. Lekka konstrukcja obniżyła koszty produkcji, jednocześnie zwiększając ogólną wytrzymałość pojazdu. Zwijane okna były standardowe, a wygodny przedział kierowcy oferował mnóstwo miejsca na nogi. Za siedzeniami była półka na paczki.

MG Klasyczne samochody na sprzedaż

Osiągi MGB były uważane za energiczne w momencie jego wprowadzenia, z czasem 0–60 mil na godzinę trwającym nieco ponad 11 sekund, czemu sprzyjała stosunkowo niewielka waga samochodu. Obsługa była jedną z mocnych stron MGB. 3-łożyskowy silnik serii B o pojemności 1798 cm95 wytwarzał moc 71 KM (5,400 kW) przy 1964 obr./min. Silnik został zmodernizowany w październiku 1974 roku do pięciożyłowego wału korbowego w celu zwiększenia niezawodności. Większość MGB została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych. W XNUMX roku, gdy amerykańskie normy emisji zanieczyszczeń powietrza stały się bardziej rygorystyczne, MGB na rynku amerykańskim zostały dostrojone pod kątem zgodności. Oprócz wyraźnego spadku osiągów, MGB zyskał o cal prześwitu i charakterystyczne gumowe zderzaki, które zastąpiły chrom na wszystkich rynkach.

Kupujesz kabriolet MG MGB?

MGB był jednym z pierwszych samochodów, w których zastosowano kontrolowane strefy zgniotu zaprojektowane w celu ochrony kierowcy i pasażera w przypadku uderzenia modelu 30 mph z nieruchomą barierą.

Łączna wielkość produkcji modeli MGB, MGC i MGB GT V8 to samochody 523,836. Model "odrodzenia" o ograniczonej produkcji, w którym produkowano tylko jednostki 2,000, o nazwie RV8, został wyprodukowany przez Rovera w 1990-ach. Pomimo podobieństwa wyglądu do roadstera, RV8 miał mniej niż 5 procent wymienności części z oryginalnym samochodem.

Kabriolet MG MGB

E & R Classics, Twój specjalista od MG Classic Car!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek


Jakie są zalety kupowania samochodu MG MGB Cabriolet w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- przegląd techniczny, spawanie i wewnętrzne procedury dotyczące samochodu MG MGB Cabriolet
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Pełna renowacja samochodu MG MGB Cabriolet
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego