27 kwietnia (Dzień Króla) SALON NIECZYNNY
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar XK120

Połączenia Jaguar XK120 to samochód sportowy wyprodukowany przez Jaguar w latach 1948-1954. To było Jaguarpierwszy samochód sportowy od czasu SS 100, którego produkcję zakończono w 1940 roku. XK120 był dostępny jako otwarty dwumiejscowy i roadster na Londyńskim Salonie Samochodowym w 2 roku, jako samochód pokazowy dla nowego Jaguar Silnik XK. Pokazowy model był pierwszym prototypem, który był prawie identyczny z samochodami produkcyjnymi. Roadster odniósł sukces, więc William Lyons (Jaguar założyciel i szef projektu) postanowił wprowadzić go do produkcji. Począwszy od 1948 roku, pierwsze 242 samochody miały otwarte dwumiejscowe ramy z drewnianą ramą z aluminiowymi panelami. Na początku lat pięćdziesiątych produkcja przeszła na stal o wadze 1950 cwt lub 1 kg. „51” wzięło swoją nazwę od prędkości maksymalnej 120 mil na godzinę aluminiowych samochodów, co czyniło go najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie w momencie jego wprowadzenia na rynek. W 120 roku Clark Gable dostarczył pierwszy produkcyjny roadster. Ostatecznie XK1949 był dostępny w dwóch otwartych wersjach, najpierw jako otwarty dwumiejscowy samochód (znany w USA jako roadster), a następnie jako Drophead Coupe (DHC) w 120 roku; aw 1953 również jako zamknięte (lub nieruchome) coupé (FHC). 1951 maja 30 r. na pustej autostradzie Ostend-Jabbeke w Belgii prototyp XK1949 osiągnął średnią prędkość 120 mil na godzinę w przeciwnych kierunkach. W latach 132.6 i 1950, na owalnym torze we Francji, roadstery XK1951 osiągały średnią prędkość ponad 120 mil na godzinę przez 100 godziny i ponad 24 mil na godzinę przez godzinę. W 130 r. FHC ustanowił wiele światowych rekordów prędkości i odległości, osiągając średnią 1952 mil na godzinę w ciągu tygodnia. Roadstery odnosiły również sukcesy w wyścigach i rajdach.

Pierwsze roadstery zbudowano na przełomie 1948 i 1950 roku. Począwszy od roku modelowego 1950, wszystkie kolejne XK120 były produkowane masowo z ramami tłoczonymi ze stali. Wersje DHC i FHC, bardziej luksusowo wyposażone niż roadstery, miały otwierane okna, a także drewnianą okleinę na desce rozdzielczej i wewnętrznych nakładkach drzwi. Z aluminiowymi głowicami cylindrów i podwójnymi gaźnikami SU z ciągiem bocznym, silnik XK z podwójnym wałkiem rozrządu o pojemności 3.4 l i rzędowym 6 był stosunkowo zaawansowany jak na ówczesny pojazd masowo produkowany. Przy standardowym stopniu sprężania 8:1 rozwijał moc 160 KM i 80-oktanowe paliwo. Większość wczesnych samochodów została wyeksportowana; wersja o niższej kompresji 7:1 o obniżonej wydajności była przeznaczona na rynek brytyjski. The Jaguar fabryka dostarczała do mediów roadstery o wyższym stopniu sprężania. Dziennikarze mogli przetestować optymalne osiągi modelu w Belgii, na długim, prostym odcinku drogi między Jabbeke a Ostendą. Podstawowa konstrukcja silnika XK (później zmieniona na wersje 3.8 i 4.2 litra) istniała do późnych lat 1980. XX wieku. Wszystkie XK120 miały niezależne przednie zawieszenie z drążkiem skrętnym, półeliptyczne resory piórowe z tyłu, sterowanie z recyrkulacją kulową, teleskopową kolumnę kierownicy i wszechstronne 12-calowe hamulce bębnowe, które były podatne na zużycie. Niektóre samochody były wyposażone w aluminiowe żebrowane hamulce bębnowe, aby zapobiec zużyciu. Lekki płócienny dach i zdejmowane boczne szyby roadsterów schowane za siedzeniami, a drzwi w stylu barchetty nie miały zewnętrznych uchwytów; zamiast tego był wewnętrzny sznurek, dostępny przez klapkę w bocznej szybie. Przednią szybę można zdjąć, aby zastąpić ją aeroszybami. Drophead Coupe (DHC) miał wyściełany, wyłożony płótnem dach, który po złożeniu składał się na tylny pokład za siedzeniami, a także zwijane okna z otwieranymi tylnymi światłami. Płaska, szklana, dwuczęściowa szyba przednia jest umieszczona w stalowej ramie, która została zintegrowana z nadwoziem i pomalowana na ten sam kolor. Deski rozdzielcze i nakładki na drzwi w DHC i FHC były fornirowane drewnem, podczas gdy bardziej spartańskie roadstery były pokryte skórą. Wszystkie modele miały zdejmowane łopatki nad tylnymi nadkolami, co poprawiało opływowy wygląd. W samochodach z opcjonalnymi felgami z centralnym zamkiem pominięto spory. Od 2 roku felgi z drutu chromowanego były opcjonalne. Oprócz drucianych kół, wersja Special Equipment (zwana w Stanach Zjednoczonych wersją M) miała większą moc, sztywniejsze zawieszenie i podwójny wydech.

W listopadzie 1949 r. magazyn The Motor przetestował roadster XK120. Ten przedprodukcyjny samochód, zarejestrowany jako HKV 455, był pierwszym zbudowanym prototypem. Był to również model z 1948 roku na Londyńskim Salonie Samochodowym. Podczas testów samochód miał stopień sprężania 8:1, zamontowano podłogę, maskę i boczne szyby. Magazyn podał prędkość maksymalną 124.6 mil na godzinę, przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w 10.0 sekund i zużycie paliwa 19.8 mil na galon imperialny.

Kup klasykę Jaguar XK120

Znalezienie Jaguar XK120, który jest właśnie dla Ciebie, jest priorytetem numer jeden. Poszukiwanie wymarzonego samochodu często zaczyna się online. ERClassics zrobił wszystko, co w jego mocy, aby dać ci wyobrażenie o samochodach, więc każdy samochód na naszej własnej stronie jest dostarczany z fotoreportażem, zdjęciami 360 stopni, filmem i informacjami na temat samochodu. Czy wolisz oglądać samochód fizycznie? Następnie możesz odwiedzić nasz salon w Waalwijk w Holandii. Sprawdź na naszej stronie godziny otwarcia.

Kup klasykę Jaguar XK120

Wysoka jakość Jaguar Klasyczny samochód XK120 w E&R Classics

Wszystkie oferowane przez nas klasyczne samochody, w tym Jaguar XK120 są porównywane z listą z 125 punktami. Oceny tej dokonuje jeden z naszych własnych techników. Dostarczenie klasycznych samochodów w idealnym stanie ma dla ERClassics ogromne znaczenie. Oferowane przez nas samochody klasyczne są więc wysokiej jakości. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat konserwacji klasycznego samochodu lub zastanawiasz się, czym zajmują się mechanicy w warsztatach samochodów klasycznych, kliknij tutaj.

Wymień lub sprzedaj swój Jaguar Klasyczny samochód XK120

W ER Classics możesz kupić Jaguar, ale oferujemy również opcję sprzedaży lub wymiany Twojego obecnego klasycznego samochodu. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat sprzedaży lub handlu swoim klasycznym samochodem, skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów od klasycznych samochodów. Oczywiście możesz również odwiedzić nasz salon, aby omówić możliwości

Sprzedaj lub handluj w klasycznym Jaguar XK120?

Konserwacja klasycznego samochodu

Oczywiście każdy samochód wymaga konserwacji, a czasem zdarza się, że trzeba coś naprawić. Nie inaczej jest w przypadku klasycznego samochodu. Ponieważ lubisz utrzymywać swój klasyczny samochód w doskonałym stanie, dobry garaż jest ważny. Każdy warsztat może zapewnić Ci konserwację, ale czasami potrzebujesz tylko dodatkowej specjalizacji, wtedy możesz zabrać swój klasyczny samochód do klasycznego warsztatu samochodowego, gdzie koncentruje się na 1 marce lub typie klasycznego samochodu. Mechanicy często pracują z tymi samymi klasycznymi samochodami i tym samym specjalizują się w konserwacji lub naprawach tego konkretnego pojazdu.

 

ER Classics ma odpowiednią klasykę Jaguar XK120 dla Ciebie!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasze zapasy

Jakie są zalety zakupu Jaguar Klasyka XK120 w ER Classics?

- Szeroki zakres Jaguar klasyka na sprzedaż
- Wszystkie samochody klasyczne zostały dokładnie sprawdzone przez nasz własny warsztat
- Własny warsztat z 20 mechanikami
- Rejestracja i inspekcje
- Transport na cały świat do drzwi
- Wysoka jakość i serwis
- Opcje wymiany
- Klienci oceniają nas na 8.9

Numer 1 w Europie dealera klasycznych samochodów online

Jeśli szukasz pięknej nowości Jaguar XK120, pomoże Ci jeden z naszych ekspertów od klasycznych samochodów. ERclassics specjalizuje się w kupnie i sprzedaży klasycznych samochodów od 2008 roku i słusznie może nazywać się internetowym dealerem klasycznych samochodów numer 1 w Europie.