27 kwietnia (Dzień Króla) SALON NIECZYNNY
Idź do ekwipunku Sprzedaj mój samochód

Jaguar Kabriolet typu E.

Połączenia Jaguar E-Type został początkowo zaprojektowany i zaprezentowany publiczności jako Grand Tourer z napędem na tylne koła w formie dwumiejscowego coupé oraz jako dwumiejscowy kabriolet. Kilka lat później wypuszczono czteromiejscową wersję coupé „2+2” z wydłużonym rozstawem osi. Późniejsze aktualizacje modelu Jaguar E-Type zostały oficjalnie oznaczone jako „Seria 2” i „Seria 3”, a z czasem wcześniejsze samochody zaczęły być określane jako „Seria 1” i „Seria 1.5”. W marcu 1961 roku wprowadzono Serię 1, początkowo wyłącznie na eksport. Wprowadzenie na rynek krajowy nastąpiło 4 miesiące później, w lipcu 1961 r. Samochody w tym czasie używały potrójnego gaźnika SU o pojemności 3.8 litra. Jaguar Silnik XK6 z XK150S. Wcześniej zbudowane samochody wykorzystywały zewnętrzne zatrzaski maski, które wymagały narzędzia do otwierania i miały płaską podłogę. Te samochody są rzadkie i cenniejsze. Następnie podłogi zostały wydrążone, aby zapewnić więcej miejsca na nogi, a podwójne zatrzaski maski zostały przeniesione do wnętrza samochodu. W październiku 1964 r. silnik o pojemności 3.8 litra został zwiększony do 4.2 litra.

Jaguar Klasyczne samochody na sprzedaż

Charakterystyką samochodów z serii 2 są otwarte reflektory bez szklanych pokryw, zawijany tylny zderzak, zmienione położenia i większe przednie wskaźniki i tylne światła poniżej zderzaków, lepsze chłodzenie wspomagane przez powiększone "usta" i podwójne elektryczne wentylatory oraz ulepszone hamulce . Silnik jest łatwo identyfikowany wzrokowo dzięki zmianie gładkich wypolerowanych pokryw cam na bardziej industrialny "żebrowany" wygląd. Zostało ono zneutralizowane w USA z bliźniaczymi Strombergami i większymi luzami zaworowymi, ale w Wielkiej Brytanii zachowano potrójne SU i znacznie ściślejsze luzy zaworowe. Wnętrze i deska rozdzielcza również zostały przeprojektowane; Przełączniki kołyskowe, które spełniły amerykańskie przepisy BHP zostały zastąpione przełącznikami dźwigni. Zostały również zamontowane nowe siedzenia. Klimatyzacja i wspomaganie kierownicy były dostępne jako opcje fabryczne.

Kupowanie Jaguar Kabriolet typu E?

Nowy 5.3-cylindrowy 12 l Jaguar Wprowadzono silnik V12 ze standardowym wspomaganiem kierownicy i ulepszonymi hamulcami. Styl nadwozia FHC z krótkim rozstawem osi został wycofany, a V12 był dostępny tylko jako kabriolet i coupé 2+2. W kabriolecie zastosowano plan piętra 2+2 o dłuższym rozstawie osi. Seria 3 jest łatwo rozpoznawalna dzięki dużej poprzecznej osłonie chłodnicy i poszerzonym nadkolom oraz plakietce z tyłu, która głosi, że jest to V12. Samochody przeznaczone na rynek amerykański były wyposażone w duże wystające gumowe zderzaki, aby sprostać przepisom dotyczącym zderzenia z prędkością 8 km/h, ale te w modelach europejskich były znacznie mniejsze. Modele USA mają również boczne powtórzenia kierunkowskazów na przednich błotnikach. Zbudowano również bardzo ograniczoną liczbę 6-cylindrowych modeli E z serii 3.

Jaguar Kabriolet typu E.

Klasyka E & R, twoja Jaguar Specjalista od klasycznych samochodów!

Kliknij tutaj, aby zobaczyć nasz ekwipunek

Jakie są zalety zakupu Jaguar Samochód typu E-Type Cabrio w ER Classics?
- Wielki asortyment klasycznych samochodów na sprzedaż
- Wszystkie samochody są dokładnie sprawdzane przez mechaników we własnej pracowni
- MOT, prace spawalnicze i wewnętrzne dla Państwa Jaguar Samochód kabriolet typu E
- Nasi wyspecjalizowani mechanicy oldtimerów mogą zająć się wszystkimi sprawami
- Możemy zajmować się naprawami, konserwacją i niestandardowymi potrzebami
- Kompletna restauracja Twojego Jaguar Samochód kabriolet typu E
- Możemy dostarczyć twój klasyczny samochód do dowolnego kraju europejskiego